نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟
نوشته شده توسط : جعفر

 

برای نصب سیستم نظارت تصویری تحت شبکه یا دیجیتال ( HD ) ، نیاز به نقشه سیم کشی دوربین مداربسته داریم . نحوه اتصال دوربین و سایر تجهیزات در یک سیستم مدار بسته باید به درستی انجام شود تا تصاویر با کیفیت مناسب ثبت و مورد بهره برداری قرار بگیرد . در این محتوا شما با نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته آشنا می شوید .hikvision

سیستم مدار بسته اچ دی از دوربین مدار بسته ، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است . نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته HD شامل دو بخش مجزا می باشد .

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن 

در حالت اول : از هر دوربین HD یک کابل کواکسیال ( RH59 ) به دستگاه DVR کشیده شود . هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد میزان کابل کشی نیز بیشتر خواهد بود . جهت اتصال کابل تصویر ار جی 59 به دوربین و DVR باید از کانکتور BNC استفاده کنید .

در حالت دوم: از محل قرار گرفتن دستگاه DVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین HD کشیده می شود . کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود .

سیستم تحت شبکه از دوربین IP ، سوئیچ شبکه و دستگاه NVR تشکیل شده است . این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند . معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر ، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد :

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود ، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه ، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود .

نکته مهم : در صورتی که از سوئیچ شبکه POE استفاده شود . از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .

 

    تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

 

   پکیج دوربین مداربسته

 





:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: